החשוב מכולם הוא ביתו של אדם

פתיחה בכיתה

שיח חופשי

הפתיחה המתאימה ביותר לנושא היא שיח פתוח וחופשי – סביב שאלות כגון:

  • מה מעוררת בנו המילה בית? (אסוציאציות, מחשבות וכו')
  • היכן ומתי אנו מרגישים "בבית"? (מקומות/זמנים/מצבים/אנשים) 
  • מה הופך את הבית ל"בית"? 
  • האם יש רק "בית" אחד?
  • חפץ או מראה אופייני ב"בית" שלנו? 
  • האם רק במה שמוגדר רשמית בתור "הבית" שלנו?
  • מתי הרגשנו בפעם האחרונה געגוע לבית?
  • באיזה מובן ארץ ישראל היא "בית"?

ההצעות הבאות מתאימות גם לסיכום הנושא.

שירה

אפשר לפתוח (וגם לסיים את היחידה) בפזמונים ישראליים שונים העוסקים בערך של בית, ולברר מה הם מלמדים על משמעותו. 

למשל: בשורות מהשירים הבאים "כאן זה בית, כאן זה לב", "כאן נולדתי ... כאן בניתי את ביתי ...".

שבט אחים

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון