מי יקפוץ ראשון למים? - מדריך למורה

סיכום השיעור

האם ילד נולד מנהיג, או שמדובר בתכונה שניתן ללמוד אותה? האם כל אחד יכול ללמוד להיות מנהיג? האם כאריזמה היא הכרחית למנהיגות? מה התכונות שמאפיינות מנהיגות חיובית ומוצלחת? האם אדם שלילי יכול להיות מנהיג טוב? אלו אינן רק שאלות תיאורטיות שבחלקן גם נגענו בלימודנו, אלא כאלה שנבחנות מדי יום הלכה למעשה בחיינו, הן בחיי המבוגרים והן בחיי הילדים. מדובר בכישורי חיים שמתעצבים כבר מגיל צעיר ובאים לידי ביטוי לכל אורך חיי האדם. כמובן, חינוך למנהיגות מתחיל בבית ובמסגרות חברתיות שונות בחיי הילדים (תנועת הנוער, חוגים, חברים וכו'), וגם לנו בבית הספר יש תפקיד חשוב בכך – הן בחיזוק המנהיגות, והן חלילה בדיכוייה או החלשתה.

אחרי חזרה על עיקרי הרעיונות שלמדנו במהלך השיעורים, רצוי לחבר את התלמוד למעשה.

ערך המנהיגות אינו מתמצה בלימוד טקסט כזה או אחר על מנהיגות, אלא ביצירת הרגלים ושגרות של מנהיגות בחיי היום יום. כחלק בלתי נפרד מן הלימוד ובעיקר מהשלכותיו המעשיות. כדאי לחשוב מה נוכל לעשות בחיי הכיתה ובית הספר (וכמובן גם בבית, בין חברים וכו') כדי לעודד ולטפח כישורי מנהיגות בקרב התלמידים. כמובן, יש להתאים את הדרכים השונות לגיל וליתר אפייני הקבוצה.

לפניכם הצעות אחדות, ואתם מוזמנים כמובן להוסיף עליהן הצעות משלכם.

לחצו על התיקיות לקריאת ההצעות.

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון