עכשיו, מחר או לעולם לא - מדריך למורה

סיכום שיעור

פרקי אבות, אמהות וילדים

בשיעור זה למדנו שתיים מהנחיותיו של הלל הזקן, שנוגעות לטבע האדם ולכישורי חיים בתחומים כמו: ערך הלימוד, אמונה בכוחותינו, ניצול נכון של זמן ועוד.
נזכיר את התרשים "מדרגות להצלחה" שמומלץ לתלות בכיתה ולחלק לתלמידים בסיום יחידת הלימוד (כמובן נוודא שהם מבינים את התרשים ואת הקשר שלו לנלמד).

כפעילות סיכום, נבקש להרחיב את מאגר העצות הטובות לשיפור איכות החיים בעזרתם של ילדי הכיתה.
על כל זוג תלמידים לחשוב על הנחיה אחת נוספת (אולי משהו ששמעו הרבה בבית או בדרך אחרת) שיכולה לעזור להם להתנהלות טובה יותר בחיים (בינם לבין עצמם, וכן בקשריהם עם אחרים, בבית, בכיתה וכד') ולנסח אותן הן על דרך החיוב (כיצד לנהוג) והן על דרך השלילה (ממה להימנע) = מעין "פרקי אבות" שלהם, כעצות טובות לחיים.
התלמידים יכתבו את ההנחיות על גבי שמיניות בריסטול ויוסיפו עיטור מתאים (בציור או הדבקה).
את העצות השונות נתלה על גבי לוח כיתתי או נאסוף על לוח שיתופי דיגיטלי כמו פאדלט

ועוד לסיכום, מומלץ להקרין את סרטון האנימציה הקצר הזה (הנמצא גם בדף היחידה לתלמידים), המציג בצורה מרגשת וכמעט ללא מלים את הערך של מסוגלות עצמית ואת היכולת לסייע בכך זה לזה. אחרי הצפייה נשאל - כיצד הסרטון מתקשר לנושאי הלימוד (המחשה, ביסוס, השלמה וכו'). לשיקולכם, אפשר לשלב את הסרטון בשלב מוקדם יותר בלמידה - כחלק מהבנת התפיסה של אמונה בכוח וביכולת שלי להשתנות.

"תן לי יד" - "אני יכול!"

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון