עכשיו, מחר או לעולם לא - מדריך למורה

שאלות ומשימות אורייניות

קל להתרגל להגיב בדרך של ייאוש וויתור מראש על עמידה באתגר או על ביצוע של משימות פחות נעימות או אפילו קשות. כדי לנהל את עצמנו ואת התגובות שלנו במצבים שונים בצורה חיובית יותר, עלינו לשנות את דרך החשיבה שלנו.

ניעזר בדף העבודה 2 כדי להבין כיצד הלל הזקן מתייחס לחלק מהתגובות האלו (נמצא גם בדף היחידה לתלמידים).

דף עבודה 2

הִלֵּל אוֹמֵר:

[אַל תִּפְרֹשׁ מִן הַצִּבּוּר;

וְאַל תַּאֲמֵן בְּעַצְמְךָ עַד יוֹם מוֹתְךָ;

וְאַל תָּדִין אֶת חֲבֵרְךָ עַד שֶׁתַּגִּיעַ לִמְקוֹמוֹ;]

וְאַל תֹּאמַר דָּבָר שֶׁאִי אֶפְשָׁר לִשְׁמוֹעַדבר קשה מדי להבנה,
שֶׁסּוֹפוֹ לְהִשָּׁמַעבסוף הוא יוכל להיות מובן.

וְאַל תֹּאמַר לִכְשֶׁאֶפָּנֶהכשאהיה פנוי אֶשְׁנֶהאלמד,

שֶׁמָּאמחשש ש- לֹא תִּפָּנֶהתתפנה, לא יהיה לך זמן פנוי (אלא: לְמַד כעת ואל תִּדְחֶה).

null אנשים בחרו כמוך
והם מהווים null% מסך ההצבעות

גררו את חלקי הפירוש לדבריו של הלל למקומם הנכון:

"וְאַל תֹּאמַר דָּבָר שֶׁאִי אֶפְשָׁר לִשְׁמוֹעַ שֶׁסּוֹפוֹ לְהִשָּׁמַע."

פירוש: אל  :   אפשר   את ה  הזה, כי   יתברר הוא ניתן ל .

דבר להבין אי בסוף הבנה תגיד
null אנשים בחרו כמוך
והם מהווים null% מסך ההצבעות

ההנחיה של הלל מנוסחת על דרך השלילה, מה לא לעשות. 

הפכו אותה להנחיה על דרך החיוב, מה כן רצוי או כדאי לעשות.

לדוגמא: דרך השלילה -  "אל תלך לישון מאוחר מדי, כי בסוף תהיה עייף מחר." ← דרך החיוב: "לך לישון מוקדם כדי שתהיה ערני מחר."

דרך השלילה: "וְאַל תֹּאמַר דָּבָר שֶׁאִי אֶפְשָׁר לִשְׁמוֹעַ שֶׁסּוֹפוֹ לְהִשָּׁמַע."

דרך החיוב:

null אנשים בחרו כמוך
והם מהווים null% מסך ההצבעות

תנו דוגמה למקרה שבו אמרתם "בלתי אפשרי לעשות את זה", וספרו מה קרה בסוף: האם ניסיתם? אם כן, האם אכן לא הצלחתם לעשות את הדבר, או שאולי הצלחתם לעשות זאת באופן חלקי או מלא?

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון