מהפכה, לשם מה? - מדריך למורה

פעילות, חוויה ויצירה

לפניכם כמה הצעות שמהן תוכלו לבחור, בהתאם לזמן העומד לרשותכם, למאפייני הכיתה וכד'.

א. "שיר הבן/בת" שלכם

מהו "השיר" שלכם – להורים, לחֶברה או למציאות בכלל?

מהו המסר שאתם רוצים להשמיע ושחשוב לכם להשפיע בו על המציאות?

האם יש משהו במציאות חייכם (בבית, בבית ספר, בשכונה, במדינה) שהייתם רוצים לתקן? למרוד, לשנות?

חלקו את התלמידים לקבוצות, כל קבוצה תבחר נושא שהם היו רוצים לשנות. חשבו על פעולות שאתם יכולים לעשות כדי לשנות והכינו פוסטר לתלות בכיתה/ בית ספר עם הקריאה לתלמידים להצטרף אליכם לפעולה שבחרתם.

ב. חקר על סיפורי מרד ושינוי נוספים

נבקש מהתלמידים לחפש מקרים נוספים של מרד וניסיון לשינוי המציאות (חברתית, כלכלית וכד') שהתרחשו בתקופתנו (עדיף על ידי בני נוער או במעורבות גבוהה שלהם).

חקרו את הסיפור שבחרתם – היכן ומתי התרחש? מי ה"מורדים"? מהי המציאות שכנגדה יצאו? מה השינוי שביקשו לחולל, ועד כמה הצליחו בו? ומהי דעתכם האישית על הסיפור?

הכינו מצגת שתציג את עיקרי הדברים בליווי תמונות.
בסיום התלמידים יציגו את הסיפורים והמצגות בכיתה.

ג. ראיון אישי

נבקש מהתלמידים לשאול מבוגר מהמשפחה או מהסביבה הקרובה שלהם על יחסם לדור שקדם להם. תוכלו להכין את השאלות ביחד בכיתה. למשל:

  • במה אתם מרגישים שאתם ממשיכים את דור ההורים שלכם?
  • האם המשכיות זו היא מתוך מחשבה ובחירה או מתוך הרגל?
  • במה אתם מרגישים ש"מרדתם" בהוריכם, או לפחות שיניתם מהדרך שלהם? מדוע שיניתם? הביאו דוגמאות.

בסיום, הציגו את הדברים במליאת הכיתה, ועמדו על קווי דמיון ושוני בין הסיפורים השונים.

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון