ירושלים - עִיר שֶׁחֻבְּרָה־לָּהּ יַחְדָּו

פתיחת שיעור

נפתח את השיעור בהעלאת המודעות לקבוצות השונות שחיות בעיר ירושלים ולפסיפס הקיים בה.

אפשרות 1 - משחק

נשחק במשחק "נחש מי" בנושא ירושלים.

  • נחלק את הכיתה לשתי קבוצות. 
  • נקרין על הלוח את לוח המשחק ובו 25 תמונות של אתרים מהעיר ירושלים.
  • ניתן גם להוריד את קובץ לוח המשחק ולחלק עותק לכל קבוצה.
  • כל קבוצה בוחרת אחד מן האתרים בלי שהקבוצה האחרת תדע מה בחרה.

מטרת המשחק היא לגלות את האתר שבחרה הקבוצה השניה על דרך השלילה, על ידי שימוש בשאלות שהתשובה האפשרית עליהן היא כן או לא.
שאלה לדוגמה: "האם המקום הוא מקום דתי?"

  • אם התשובה חיובית - "מסירה" הקבוצה השואלת את כל האתרים שאינם מקומות דתיים
  • ואם התשובה שלילית - "מסירה" הקבוצה את כל המקומות הדתיים (שקדושים לכל הדתות).
  • במקום חלוקה לקבוצות ניתן להזמין מתנדב שיבחר אתר ויתר הכיתה מנסה לגלות את האתר הנבחר על ידי השאלות.
  • שאלו את התלמידים מה ניתן ללמוד על העיר ירושלים מהמשחק.

בעזרת המשחק התלמידים מתוודעים למגוון מקומות בעיר וכמו כן - עומדים על המכנה המשותף ביניהם.

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון