פסיפס ישראלי

סיכום הנושא בכיתה

בשיעור זה ראינו כיצד חברה זקוקה לחזון ולסיפור משותף כדי להתקיים ולשגשג כחברה, אך חשוב לתת בה מקום של כבוד לַשונות ולמגוון האנושי, הדתי והתרבותי. 

לפניכם כמה הצעות לפעילויות אינטגרטיביות שמסכמות את יחידת הלימוד בכללה מתוך נקודות מבט שונות ובחיבור בין-תחומי, אשר מעוררות את התלמידים למחשבה, לעשייה וליצירה אישית. 
בכל אחת מהמשימות חשוב להנחות את התלמידים להביא לידי ביטוי את הנלמד בתחומי הדעת השונים (ידע, מיומנויות וערכים) ואת התרומה הייחודית של כל אחד מהם להבנה של הנושא השלם ושל הרעיונות הגדולים שבהם פתחנו את היחידה.
בחרו את ההצעה או ההצעות המתאימות לכם ביותר.
תוכלו גם לאפשר לתלמידים שונים לבחור במשימות סיכום שונות.

יוצרים אומנות - פסיפס ישראלי

הכינו פסיפס שיבטא את השונות ואת האחדות בין הקבוצות שבחברה: הפסיפס יכול להיות פסיפס מסורתי – חיבור והדבקה של אבנים שונות זו לצד זו ליצירת תמונה גדולה, או חיבור בין חלקים בדרכים אחרות שיוצרות שלם.

חשבו ותכננו את היצירה:
מיהן הקבוצות שתרצו שייקחו חלק בפסיפס ויבואו לידי ביטוי בכלל?
חשבו על אלמנט חזותי שיכול לייצג כל קבוצה וקבוצה. 
מה תהיה התמונה הגדולה שתרצו ליצור שתבטא את החברה הישראלית בכללה? 
את היצירות השונות אפשר לתלות ברחבי הכיתה (או בית הספר) או לעצב במוזאון וירטואלי.

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון