על בסיס תשתית הידע והערכים שרוכשים התלמידות והתלמידים במהלך לימודי תרבות יהודית-ישראלית בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים, ניתנת להם האפשרות לבחור להרחיב ידיעותיהם ויכולותיהם וללמוד במסגרת מגמות הגבר בתיכון באחד משני תחומי הדעת:
דרך העמקה במגוון היצירה היהודית לדורותיה, רוכשים התלמידים כלים לגיבוש זהותם, לחקירה ולעיסוק בשאלות מהותיות המתעוררות בהם כיהודים, כישראלים, כבני אדם.
תוכניות לימודי ההגבר מאפשרות גמישות רבה בבחירת התכנים ביחידות הלימוד וגיוון בדרכי ההוראה וההערכה, על מנת לאפשר הוראה מיטבית וחיבורים אישים ורלוונטיים. התוכניות מדגישות עיון, פענוח והבנה של טקסטים נבחרים, המזמנים דיונים משמעותיים וערכיים ופותחים צוהר להעלאת רעיונות חדשים, תוך שילוב בין מסורת, חידוש, המשכיות ושינוי.
בתהליך הלמידה, ניתנת לתלמידים הזדמנות להתמודד עם שאלות אקטואליות ורלוונטיות לעולמם ולתקופה, ולעסוק באופן פתוח וביקורתי בערכים חברתיים ומוסריים, יהודיים ואוניברסליים גם יחד, תוך למידה חווייתית והקניית מיומנויות חשיבה ולמידה
למידע נוסף, ניתן לפנות לצוות ההדרכה של תחומי הדעת או לשלוח דוא"ל בצירוף שם בית הספר, הישוב ומספר טלפון.