מה נאוו עליי - למורה

שאלות ומשימות מוזיקליות ואורייניות:

  • נשיר את הפיוט בלחן יהודי בבל (עיראק) שלמדנו. 
  • לאחר שמיעת הפיוט, נקריא את מילות הפיוט בקול. חשוב שהקריאה תיעשה מפי המורה, כדי לשמור על רצף קריאה ועל הגייה נכונה. אפשר להאזין גם להקלטה שבדף היחידה.
  • נוודא שהתלמידים מבינים את מילות הפיוט.

מזהים את החרוזים בפיוט 

חריזה היא טכניקה שירית המבוססת על חזרה של צליל דומה בסופי מילים או חזרה של תנועות.
דוגמאות לחריזה:

  • לָמָּה קָמָה אִמָּא? 
  • אָנָה חַנָּה וְדָנָה? 
  • דָּנִי שׁוֹבְבָנִי. 

1. בפיוט "מה נאוו עלי" שימוש מגוון בחרוזים. מצאו את החריזה בפיוט. 
סמנו כל חרוז דומה בצבע אחר, כמו בדוגמה: 

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון