עכשיו, מחר או לעולם לא - מדריך למורה

הִלֵּל אוֹמֵר:

[אַל תִּפְרֹשׁ מִן הַצִּבּוּר;

וְאַל תַּאֲמֵן בְּעַצְמְךָ עַד יוֹם מוֹתְךָ;

וְאַל תָּדִין אֶת חֲבֵרְךָ עַד שֶׁתַּגִּיעַ לִמְקוֹמוֹ;]

וְאַל תֹּאמַר דָּבָר שֶׁאִי אֶפְשָׁר לִשְׁמוֹעַדבר קשה מדי להבנה,
שֶׁסּוֹפוֹ לְהִשָּׁמַעבסוף הוא יוכל להיות מובן.

וְאַל תֹּאמַר לִכְשֶׁאֶפָּנֶהכשאהיה פנוי אֶשְׁנֶהאלמד,

שֶׁמָּאמחשש ש- לֹא תִּפָּנֶהתתפנה, לא יהיה לך זמן פנוי (אלא: לְמַד כעת ואל תִּדְחֶה).

פתיחה

מי מאיתנו לא אומר מדי פעם את המילים "זה לא בשבילי" "זה קשה מדי", או "אני אטפל בזה אחר כך, כשיהיה לי זמן…"? הלל הזקן במשנה ממסכת אבות מתייחס לטבע האנושי ולנטייה של האדם לוותר לעצמו במצבי קושי או לדחות משימות חשובות, ומנחה אותנו בכמה אמירות חדות ותובעניות להתנהל באופן שונה.

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון