שִׂישוּ וְשִׂמְחוּ

פתיחת השיעור

מוצע לפתוח בשאלות לתלמידים:

  • מי צפה או השתתף פעם בריקודים ובהקפות של שמחת תורה? היכן? (בבית כנסת, בהקפות שניות (במוצאי החג) ברחוב או בכיכר השכונה או העיר, בכלי תקשורת)
  • מה עשה? כיצד הרגיש?

בנוסף, מומלץ להציג סרטון/ים המציג/ים מנהג זה (בהקפות השניות, הנערכות במוצאי החג). די בצפייה של דקות ספורות כדי להתרשם מהאירוע. כדאי לאתר בסרטון את הדקות המשמעותיות ביותר בעיניכם.

צורות השמחה וסגנון הפיוטים והשירים מבטא מנהגי קהילות שונות בישראל, ממזרח וממערב. ברשת יש סרטונים רבים, במקומות שונים ולפי מנהגים שונים. כדי להצביע על המגוון כדאי להציג לפחות שני סרטונים שונים. למשל:

הקפות שמחת תורה תשע"ה בבית כנסת חיים חביב בחיפה
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון