מַעֲשֶׂה בְּתַלְמִיד שֶחָלָה

סיכום שיעור

לפניכם שתי הצעות, שיש בהן ממד יישומי-מעשי:

הכנת "מדריך לביקור חולים"

ילד חולה

האגדה על רבי עקיבא ותלמידו החולה לימדה אותנו עד כמה חשוב לבקר חולים, ויותר מכך, עד כמה חשוב להיות רגיש למצוקתו של הזולת. אבל.... האמנם צריך לבקר את כולם כל הזמן? הרי תמיד יש חולים סביבנו.. והאם זה לא עלול להטריד את החולה? ואיך נדע מתי וכמה ואיך לבקר?

 

התחלקו לזוגות ונסחו עקרונות לביקור חולים נבון:

אפשר להתייעץ עם חבר שחלה לאחרונה, עם ההורים או עם אחות או רופא/ה שאתם מכירים. נסו לקשר חלק מהדברים גם לאגדה ולשיעורים שלמדתם.

 

חישבו למשל על הנקודות הבאות –

●        כמה זמן אחרי שהילד חלה כדאי לבקר אותו?

●        כמה פעמים לבקר באיזו תכיפות? 

●        האם יש כללים שונים לגבי בני משפחה וחברים?

●        האם יש כללים שונים לידידים קרובים ולכלל ילדי הכיתה?

●        האם צריך לבוא לבד או עדיף לבוא בקבוצות? או בזוגות?

●        מה נעשה בזמן הביקור?

●        מה נעשה אחרי הביקור?

ניתן להכין את ה"מדריך לביקור חולים" כמדריך במחשב, או על בריסטול שיעוצב יפה, ואותו תוכלו גם לתלות בכיתה.

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון