שלב ג: עריכת הריאיון ותיעודו
אני חושבת שיש לנו שאלות ממש טובות.
אז קדימה, נקבע עם הדמות שלנו פגישה ונראיין אותה.
את הריאיון רצוי להקליט או לצלם. בקשו בנימוס מהדמות את רשותה. הבטיחו כי השימוש בהקלטה או בהסרטה יהיה לצורך הכנת המשימה בלבד. יש להקפיד לאחר מכן לקיים הבטחה זו.
- בתחילת הריאיון ערכו היכרות עם הדמות.
- בהמשך שאלו את הדמות שאלות על מגילת העצמאות. אם תקבלו תשובות קצרות מאוד, בקשו מהדמות שתנמק, תסביר ותיתן דוגמאות לדבריה. אל תסתפקו בתשובות של "כן" ו"לא".
- הסבירו לדמות במילים שלכם ובקיצור את תוכני המגילה לפני שתשאלו שאלה הקשורה לתכנים האלה.
- בסיום הריאיון הצטלמו עם הדמות או בקשו ממנה תמונה. תזדקקו לתמונה בהמשך המשימה.
- לפני הפרידה, הודו בנימוס לדמות.
מראיינים: שלום לך (שם הדמות) ______.
אנחנו (שמות) ________,
תלמידי כיתה ו מבית הספר (שם בית הספר) _____.
במסגרת לימודינו בבית הספר למדנו על מגילת העצמאות. בחרנו לראיין אותך כי לדעתנו סיפור החיים שלך קשור לתכנים שלמדנו במגילה. מעניין אותנו לשמוע את הדעות שלך ואת ההתייחסות שלך בנוגע לערכים ולעקרונות המופיעים במגילה.
מראיינים: תחילה ספר/י לנו קצת על עצמך: היכן נולדת?
מראיינים: (אם הדמות לא נולדה בארץ) מתי עלית לארץ? מדוע עלית לארץ?
מראיינים: היכן את/ה גר/ה ומדוע בחרת לגור שם?
מראיינים: ספר/י לנו על משפחתך.
מראיינים: מה המקצוע שלך? מה העיסוק העיקרי שלך? איך הגעת לעיסוק הזה?
שלבו כאן את השאלות שבחרתם וחיברתם בחלק הקודם.
תודה שהסכמת להתראיין ולהקדיש לנו זמן. למדנו ממך הרבה דברים מעניינים.
אולי לפני הריאיון עם הדמות נעשה סימולציה - אתה תראיין אותי ואני אראיין אותך. מה דעתך?
רעיון מצוין! אני גם מציע שלקראת הריאיון נחלק בינינו את השאלות.
אני רוצה לומר את דברי הפתיחה והסיום, אתה מסכים?
כן, ואני גם אדאג להקליט הריאיון.
עכשיו אנחנו לגמרי מוכנים.